سیستم همیاری در قدرت (Power Assist) در دوچرخه برقی:

 

یکی از ویژگی های جالب و در عین حال کاربردی دوچرخه برقی این است که شما با یک انرژی ثابت نسبت به یک دوچرخه ی معمولی پدال می زنید، اما به جای این که با این پدال یک متر به جلو حرکت کنید، دو یا سه متر به جلو رانده شوید. این قابلیت بسیار جذاب که در اکثر مدل های دوچرخه برقی به چشم می خورد تحت عنوان قابلیت همیاری در قدرت (Power Assistance) شناخته می شود. سیستم همیاری در قدرت دوچرخه برقی با قلب و روح کاربر کاری می کند کارستان، گویی نیرویی نامرئی ‌و مافوق طبیعت کاربر را به جلو حرکت می دهد و این یک احساس بی نظیر است. اما این سیستم همیاری در قدرت چه فلسفه ای دارد و چگونه عمل می کند؟ این ها موضوعات مورد بحث این مقاله هستند که در ادامه راجع به آن ها اطلاعات خود را افزایش می دهیم.


ایده ی استفاده از power assistance به منظور آسان سازی و عملی کردن استفاده ی بیش تر از یک دوچرخه و فلسفه ی ساخت یک دوچرخه برقی در نیاز های حمل و نقلی شهری جدی تر و طولانی تر می باشد که با این قابلیت تا حدود زیادی محقق می شود. هم چنین با قابلیتی این چنینی است که کاربران بهانه هایی که اغلب برای استفاده از خودروی شخصی به جای دوچرخه می آورند را به نحوی منطقی برطرف شده می بینند و به یک وسیله ی حمل و نقلی سبک، پاک و ارزان اعتماد می کنند. اجزای یک سیستم همیاری در قدرت به شرح زیر می باشد:
-موتور که قالب موتور براشلس یا هاب موتور دستگاه قرار دارد.
-برد و‌ سیم کشی Power Assistance
-صفحه ی نمایش که روی دسته ی دوچرخه برقی قرار دارد و با عملگر روی آن می توان به دوچرخه دیکته کرد که تا چه حد به کاربر در حرکت کمک کند.
در برخی دوچرخه برقی ها این سیستم علاوه بر ارتباط از طریق پدال زدن (Pedal Assist) به دسته گاز نیز مجهز می شود (Throttle) تا کاربر در صورت دلخواه یک موتور برقی در کالبد یک دوچرخه نیز داشته باشد. هر آنچه هست این سیستم همیاری در قدرت به عنوان یکی از اجزای اصلی ایجاد تمایز بین یک دوچرخه معمولی و یک دوچرخه برقی عمل می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

97 − 93 =